poniedziałek, 12 sierpnia 2013

Pytanie 1. - Anonimowy / Strój jeździecki

Pytanie:
"Jeżdzę konno już od miesiąca (wiem krótko) i niestety nie wiem co mam sobie najpierw kupić? Kask dostaje w stajni, buty adidasy zakładam i spodnie getry a na nie skarpety :3 Czy musze sobie coś dokupić czy to co mam teraz wystarczy"

Odpowiedź:
Moim pierwszym zakupem były spodnie. Na prawdę nie polecam jazdy w getrach bo tak na prawdę w ogóle nie chronią. Więc to polecam kupić najpierw. Chyba, że stajnia nie oferuje toczka, to powinniśmy bez względnie w to zaopatrzyć się na początek. Następną rzeczą, proponuję rękawiczki. Czasami koń macha łbem i może nieźle poprzecierać palce. Można także jeździć w zwykłych rękawiczkach ale zimowe latem bardzo grzeją. Ich wadą jest to, że tak jak spodnie, mało chronią i szybko się niszczą.  Więc mamy już spodnie, toczek i rękawiczki. Ja przez 1,5 roku jeździłam w adidasach. Tak, naprawdę buty są mało ważne, byle tylko zakrywały i usztywniały kostkę. Polecam w następnej kolejności zaopatrzyć się w bacik bo ten stajenny może się zgubić albo ktoś go weźmie na naszej jeździe. A mając swój bacik, przyzwyczaisz się do jednego i nie będzie problemów. Buty i czapsy możemy kupić na samym końcu gdy już mamy 100% pewność, że będziemy jeździć konno, ponieważ buty, które ja kupiłam (krótkie sztylpy skórzane) kosztowały ok. 170zł a czapsy ok 60zł.

To chyba tyle. Jeśli mamy zamiar brać udział w zawodach to w białe bryczesy, rękawiczki i marynarkę zaopatrujemy się dopiero gdy mamy 100% pewność, że będziemy na tych zawodach. Bo jeśli nie bo wyrzucimy pieniądze w błoto.

/Koniuu

4 komentarze: