poniedziałek, 12 sierpnia 2013

15. Zagalopowanie

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0b/Gallop_animated.gif
Galop na prawą nogę
Każdy kocha wiatr we włosach a już w szczególności na koniu. Zagalopować można z miejsca, ze stępa oraz z kłusa. Jeśli koń nie jest nauczony galopu ze stój (z miejsca) lub ze stępa to możecie mieć problem ale instruktor w takim wypadku nie powinien tego od was żądać. Galop to mój ulubiony ch
ód ale każdy ma swoje zdanie. Ale do rzeczy - jak zagalopować. Jeśli chcemy galop z kłusa to siadamy do ćwiczebnego. Przytrzymujemy lekko zewnętrzną wodzą konia aby się nie rozpędził w kłusie. Wewnętrzną łydkę dajemy niewidocznie (bardzo lekko) do przodu a zewnętrzną do tyłu (jak przy zakręcie). Mnie uczyli odwrotnie ale jak mam być szczera to ten sposób jest bardziej skuteczny. Ale najważniejsze, skoro mamy ustawione łydki to trzeba jeszcze nimi zadziałać. Ja najpierw robiłam tak: 2 impulsy wewnętrzną łydką aby przygotować konia do galopu i 1 impuls zewnętrzną łydką, żeby zagalopować. Teraz gdy już jestem zgrana z koniem tak naprawdę wystarczy, że ułożę łydki i już galopuje ewentualnie 1 impuls zewnętrzną łydką. Pamiętajcie, że o wiele łatwiej jest zagalopować na zakręcie, ponieważ koń wie na którą nogę galopować.

/Koniuu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz