poniedziałek, 12 sierpnia 2013

17. Koń się płoszy!

Ostatnio jedna z dziewczyn spytała mnie co zrobić jeśli koń się płoszy. I oto odpowiedź. Myślę, że sporej części osób bardzo to pomoże. Opisze to na swoim przykładzie. Jechałam na placu obok hali, zawiał wiatr, hala się poruszyła i koń wyrwał galopem. Niestety plac nie jest ogrodzony więc koń biegł prosto na pastwisko. Są dwie rady. 1. Gdy koń zacznie robić cokolwiek i przestaniesz nad tym panować podnieś nieco ręce do góry i szarpnij za wewnętrzna wodzę. 2. Gdy koń galopuje i nie chce przestać to zacznij robić woltę (koła) tylko pamiętaj, żeby zrobić woltę w miejscu gdzie dasz radę. Ja w połowie wolty zorientowałam się, że przed tym murkiem się nie wyrobie. Koń się zatrzymał .. Ja nie :D "Zakręt skraca" więc na wolcie koń powinien przejść do kłusa. Róbcie w miarę ciasne wolty i przede wszystkim usiądźcie w siodle i zaprzyjcie się w strzemionach.

Jeśli koń np. schodzi ze ścieżki/ściany do środka najpierw daj mu mocniejszy impuls łydką po tej stronie na którą schodzi, jeśli nadal to robi - szarpnij za wodzę po tej samej stronie

/Koniuu

2 komentarze:

  1. A te ręce do góry to jakaś większa wysokość ma być , czy faktycznie kilka cm ? : > A wgl . bardzo ciekawy blog : )

    OdpowiedzUsuń
  2. Zależy to od Twojego wzrostu. Przeciętnie nie powinno się unosić rąk wyżej niż do ramion (łokcie cały czas ugięte i przy ciele)

    OdpowiedzUsuń